تعمیر و نگهداری

سرورهای خود را به ما بسپارید

شبکه کامپیوتری بخش اصلی در قسمتIT  شرکت شماست. تمامی دستگاه ها از طریق همین شبکه با هم در ارتباط هستند و تمامی اطلاعات در این بستر منتقل می شوند. راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به صورت اصولی ، دسترسی به تمام اجزای سخت افزاری و نرم افزاری را در یک بستر یکپارچه و واحد فراهم می کند.

نگهداری سیستم های کامپیوتری و پشتیبانی از آن نیازمند فرد متخصصی است که دائما شبکه و تمام اجزای آن را بررسی کند. شرکت الف تمامی زمینه های فعالیت های کامپیوتری و مربوط به فناوری اطلاعات را پوشش می دهد و از نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های مربوطه تا پشتیبانی فنی به صورت حضوری ، تلفنی و ریموتی در کنار شماست.

پشتیبانی از شبکه به معنای مدیریت ، نگهداری ، حفظ و برطرف کردن مشکلات شبکه های کامپیوتری است. در واقع پشتیبان شبکه از بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری مراقبت و نگهداری می کند. پشتیبانی شبکه امری ضروری برای شرکت ها و سازمان هاست چرا که امنیت اطلاعات در شبکه های کامپیوتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت بروز مشکل می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به سازمان وارد کند.

وظیفه ی یک پشتیبان رفع مشکلات مربوط به سرور ، سوییچ ها ، سیم ها ، خطوط ارتباطی ، رایانه ها ، اتصال اینترنت و … می باشد و در کنار این مورد ، موظف است تا به صورت دوره ای صحت عملکرد اجزای شبکه و سیستم ها را نیز مورد بررسی قرار دهد تا از بروز مشکلات مربوطه پیشگیری کند. تمام تجهیزاتی که در شبکه به کار گرفته می شوند باید به صورت هفتگی یا ماهانه بررسی و عیب یابی شوند.در واقع شما با دریافت خدمات پشتیبانی ، از مشکلات احتمالی جلوگیری می کنید و هم چنین در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه ی شبکه وسیستم های کامپیوتری ، در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می شود.

اگر زیرساخت شبکه و یا سیستم های کامپیوتری شما به صورت اصولی راه اندازی و پیاده سازی نشده است و با مشکلات فراوانی روبروست ، شرکت الف به صورت رایگان از زیرساخت های شما بازدید و مشکلات و کاستی های مربوطه را رفع می کند و در صورت نیاز برای راه اندازی نیز از صفر تا صد نصب و راه اندازی تا پشتیبانی در کنار شماست.

خدمات پشتیبانی سخت افزاری​

شامل نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه IT  همچون تجهیزات پسیو ، روتر ، سوییچ ، سرور ، سیستم های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر ، فکس ، اسکنر و… می باشد. این خدمات به صورت تیتروار به شرح زیر است.

خدمات پشتیبانی نرم افزاری

بخشی از خدمات اکتیو شبکه است که شامل نگهداری از نرم افزار ها و بک آپ گیری و پشتیبان گیری از تمامی اطلاعات و نرم افزارهای موجود و همچنین مستند سازی اطلاعات مرتبط با شبکه بخشی از این خدمات است. این خدمات به صورت تیتروار به شرح زیر است.

شرکت الف در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت ممکن با لحاظ کردن بهترین تعرفه ی قیمتی در تمامی مراحل نصب و راه اندازی و پشتیبانی 24 ساعته در کنار شماست. اگر از صحت عملکرد اجزای شبکه و سیستم های کامپیوتری خود اطمینان ندارید ، با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن ، یک بازدید رایگان از زیرساخت شما داشته باشیم.

خدمات پشتیبانی و نگهداری شرکت الف

خدمات پشتیبانی و نگهداری شرکت الف شامل چندین حالت پشتیبانی می باشد.

تعمیر و نگهداری انواع سخت افزار

در سازمان ها و شرکت های مختلف بخش هایی برای نگهداری از تجهیزات وجود دارد و تجهیزات کامپیوتری هم از این قضیه مستثنا نیستند. اما سازمان ها برای استفاده بهینه از نیروهای انسانی و مالی سازمان برخی از فعالیت ها را به شرکت های دیگری محول می کنند که این امر باعث صرفه جویی در منابع سازمان و همچنین وقت و هزینه های سازمان است. یکی از این امور  پشتیبانی و نگهداری سخت افزار و نرم افزار درون سازمانی است.

اصطلاح سخت‌افزار رایانه ، به مجموعه  اجزاء فیزیکی و  قابل لمس کامپیوتر گفته می شود  که از دو بخش اصلی  الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده باشد. سخت‌افزار رایانه همان قسمت‌ها یا اجزای فیزیکی یک رایانه می باشند. قسمتهایی مانند نمایشگر، صفحه‌کلید، هارد دیسک ، CPU ، کارت‌ گرافیک ، کارت‌صدا، مادربورد و تراشه‌های دیگر که قابل لمس‌اند. اهمیت سخت افزار در سیستم رایانه بسیار بالا می باشد تا جائی که اگر یکی از این اجزای سخت افزاری یک رایانه از کار بیافتد کل سیستم دچار مشکل شده و عملاً کاربر هیچ کار دیگری نمی تواند انجام دهد .
قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار ، و یا قرارداد پشتیبانی سخت افزار رایانه به مجموعه فرآیند ها و خدماتی گفته می شود که باعث می شود با استفاده از عملیات پیشگیرانه از خرابی سخت افزار رایانه جلوگیری کند و یا اینکه در صورت بروز مشکل سخت افزاری در یک کامپیوتر بصورت سریع و در کمترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به رفع آن مشکل و بازگردانی رایانه به سیستم کاری سازمان می نماید .

اهمیت پشتیبانی سخت افزار

کاربران امروزی به لحاظ افزایش دانش IT  قادرند بسیاری از مشکلات نرم افزاری در سطح مشکلات سیستم عامل و یا مشکلات نرم افزارهای کاربردی مختلف را رفع نمایند . در واقع این کاربران می توانند مشکلات و ایرادات نرم افزاری پیش آمده را حتی بصورت موقت رفع نموده تا متخصص پشتیبانی شبکه به آنها رسیدگی کند . از طرفی بسیاری از مشکلات و ایرادات نرم افزاری بصورت تلفنی و یا با استفاده از نرم افزارهای مدیریت راه دور سیستم قابل رفع می باشند که در خصوص این مسائل در بخش پشتیبانی شبکه توضیح کامل آمده است.

اما در خصوص مشکلات و ایرادات سخت افزاری این امکان وجود ندارد تا بصورت تلفنی و یا راه دور بتوان ان ایرادات را رفع کرد و رایانه را به سیستم بازگرداند . لذا نیاز است تا همواره یک تیم پشتیبانی سخت افزار رایانه در کنار سازمان وجود داشته باشد تا در مواقع مورد نیاز بتواند به صورت سریع اقدام به رفع ایرادات نماید. اهمیت موضوع پشتیبانی و نگهداری سخت افزار رایانه در این است که اگر رایانه کارمندی خراب شده و از مدار خارج گردد آن کارمند عملاً دیگر هیچ کاری را نمی تواند انجام بدهد و سازمان باید به ازاء ساعات کاری که وی تلف خواهد کرد و بهانه خراب بودن کامپیوتر را دارد هزینه پرداخت نماید . این در حالیست که اگر سازمان دارای یک قرارداد پشتیبانی و نگهداری سخت افزار با یک شرکت متخصص پشتیبانی سخت افزار باشد شاید بیکار شدن آن کارمند به چند دقیقه نیز کاهش یابد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت الف می باشد و هرگونه کپی برداری غیرقانونی محسوب خواهد شد